kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-05-20 - f�rgning, f� och och f�ltstudier.

Det Zetterstr�mska-Johanssonska palatset st�tar numera med ett gammalrosa/vinr�tt knytbatikf�rgat duschdraperi. Jajamensan. Det enda i sitt slag.

I samma soppa stoppade jag ner en orange, urtv�ttad skjorta. Den blev som ny.

Tog mig sedan f�r att prova tuben med st�rkelse p� den nyf�rgade skjortan, men d� uppstod n�n kemisk reaktion som klistrade fast strykj�rnet p� skjortsk�rtet... Det l�r kr�vas st�lull innan sulan �r ren igen. Resten av strykningen fick ske med en trasig t-shirt som mellanl�gg. N�, skjortan blev st�rkt. Ordentligt. B tror att den st�r f�r sig sj�lv n�r jag tar ner den fr�n galgen. Jag kanske kan anv�nda den som rustning?

M�jligen har jag �ven ordnat en �verraskning �t mor. P� somrarna samlar hon tv�ttvattnet i en stor tunna �t blommorna. Jag gl�mde plocka ur slangen n�r jag f�rgade, och hipsvips hade vi 200 liter svartvinb�rssaft. �tminstone s�g det ut s�. S� jag sm�g iv�g med hink efter hink till alla ljusa blommor jag s�g... Rapport f�ljer.

Dessutom har jag varit p� f�utsl�pp, spontanvarianten. Bonden nere i byn k�rde upp oxar till sommarhagen, och vi stannade f�r att se p�. H�stfinkan hoppade upp och ner innan de fick ner rampen, och ut for tv� ystra 500-kilosbj�ssar i fyrspr�ng �ver �ngen - och r�tt genom tr�den. Jag och syrran gensk�t dem i en halvcirkel. De glodde p� oss en stund, frustade lite, viftade p� �ronen och trippade sedan tillbaka in i hagen. Helt odramatiskt.

I g�r �kte vi till sj�n f�r att grilla p� udden tv�rs �ver viken, och sov en stund i solen. I dag satt vi ute och latade oss i flera timmar hos n�gra kompisar. Det har varit en h���rlig helg.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck