kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-05-04 - pyssel i kammaren.

Vi hyrde film i g�r: En riddares historia. Den tyckte vi om b�de B och jag. En varm, rolig historia med bra musik och lyckligt slut. En kul sak med DVD �r det extra godiset man f�r: intervjuer med sk�despelarna, glimtar bakom kulisserna, historien bakom historien, bortklippta scener.

Nu v�ntar Bridget Jones dagbok p� soffbordet p� att jag ska g�ra klart mina m�sten. Ha, jag har inte ens b�rjat �n. Men filmen ska l�mnas f�re klockan 18 s� jag tror att jag omprioriterar min dag.

Dessutom har jag k�pt tre nya b�cker (s� ovanligt :-) fr�n Adlibris. Jag v�ntade ot�ligt p� Katter som jobbar av Ragnhild Solvika, och den �r just s� mysig som jag hoppades. H�r ber�ttas om ledarkatten Hilma, m�nga cirkuskatter, verkstads- och stallkatter, blodgivarkatten Ramone, fotomodeller, filmstj�rnor... I paktetet fanns �ven Rensa i r�ran med feng shui och Handbok f�r tr�dg�rden (som inte �r en blomster- och odlingsbok utan en bygga och gr�va-bok).

Jag har b�rjat riva i kl�dkammaren, har jag sagt det? Allt som fanns inkn�lat d�r ligger nu i plasts�ckar som jag travat l�ngs v�ggen bredvid s�ngen, uppe p� byr�er och b�nkar, lutat mot v�ggen i den smala hallen eller upph�ngt i diverse handtag, hyllor och st�nger. Nu vill jag inte ha bes�k... :-)

Jag skulle "bara" m�la om v�ggarna och byta hyllor. De nygamla hyllorna finns redan i f�rr�det p� H�garna, s� jag k�pte roller och f�rghink och best�mde m�lningsdatum till i tisdags.

Men inredningen ville annorlunda. Den byggdes p� plats n�r huset var nytt 1959 och de otaliga spikarna river med sig stora sjok av por�s puts n�r man drar ut dem. Det f�ranledde en ny v�nda till aff�ren f�r att k�pa lagningsbruk. Tyv�rr l�ste jag lite gent p� f�rpackningen, jag beh�ver dessutom skyddsglas�gon och mask, men f�re n�sta shoppingrunda har jag fler beslut att fatta.

N�gon g�ng p� 70-talet satte n�gon upp v�v och m�lade v�ggarna m�rkt r�dorange. Fast det "fattas" v�v p� en v�gg och fl�ckvis p� de andra, s� nu undrar jag om jag ska k�pa mer v�v eller riva bort den? Dessutom var golvmattan lagd runt ett sk�p som vi rivit, s� nu �r betonggolvet i �ppen dager p� ett st�lle, och s� har en bit lossnat. Spr�d linoleum, skulle jag gissa. Det m�ste nog bli ny matta ocks�. Hej vad det sv�ller, mitt "st�da ur garderoben"-projekt. Och d� har jag inte b�rjat sortera och kasta det som finns i s�ckarna �n.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck