kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-05-02 - hemmatryckeriet.

I g�r kv�ll h�ll jag p� att g�ra mig olycklig.

Pysselsuget hade slagit till, och d�rf�r tog jag fram mappen med tygtransferpapper som jag haft i evighet. Nu skulle de testas. Utskriften gick perfekt och jag gjorde i ordning en stryka-p�-yta enligt instruktionerna p� f�rpackningen. Helst hade jag h�llit till p� k�ksbordet men eftersom d�r redan l�g ett nym�lat projekt s� fick det bli sk�nken som sv�rmor l�nat ut. Stadigt skulle underlaget vara f�r h�r skulle pressas med 20 kilos tyngd.

Tjockt med papper under, t-shirten ovanp� och strykpapperet �verst. Hett j�rn, pressa f�r kung och fosterland i tv� sekunder, flytta, pressa tv� sekunder. Uppifr�n och ner, fr�n h�ger till v�nster, tills papperet blev ljusbrunt. Sedan svalna.

Det var sedan jag uppt�ckte det: Hettan hade f�tt lacken p� b�nken att �ppna sig s� att underlagspapperet fastnat. Och vad v�rre var, s� hade �ven trycksv�rtan fr�n en tidningssida som glidit fram. Nu fanns det en spegelv�nd cykelannons inbr�nd i sv�rmors �rvda finsrumssk�nk!

Jag bl�tte loss papperet med ljummet vatten och en dryg halvtimme senare hade jag ocks� lyckats polera bort trycksv�rtan med en k�kssvamp och en deciliter koncentrerat diskmedel. Puh, r�ddad!

Det stod p� paketet att man skulle st�lla in j�rnet p� hetast m�jliga, men uppenbarligen var det f�r hett �ven f�r t-shirten, f�r tr�jan har gulnat runt trycket. Hoppas att det g�r bort i tv�tten.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck