kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-04-29 - efter regn kommer sol.

Ordningen �terst�lld: i dag skiner solen.

Ut�ver v�derberoende, l�gg "utr�ttarfixerad" till listan �ver mina egenskaper. Jag �r mest n�jd med mig sj�lv n�r jag utr�ttat saker. Som i g�r n�r jag hade st�dat, lagat cykelpumpen som B trodde var bara att kasta och grundm�lat masonitskivan till mitt hemliga projekt. D� k�ndes det bra.

Vad mer? Jo, B ska byta bil - med W. R�tt av, en Cheva mot en BMW. "Har du tr�ttnat p� Blazern?" undrade jag. "Nj�e" sa B. "N�h�, men varf�r d� d�?" Tystnad. "Ja, det �r ju s�kert bekv�mare med BMW:n om man ska �ka till Stockholm till exempel." "Ska du �ka dit?" "Nej, men om." Tystnad. Man beh�ver inte f�rst� allt.




N�got senare.

Nu har sierrak�rran nya sommarhjul. Jag packade datorn, protokollp�rmen och skissblocket i v�skan och t�nkte sl� ihop f�reningens nyhetsbrev medan jag v�ntade. Ha! Bytet tog 22 minuter fr�n att jag stannade utanf�r firman till jag hade betalat och satt bakom ratten igen. Jag hann bara l�sa protokollet. Inte en bokstav skriven. Teoretiskt sett borde jag �nd� hinna g�ra det f�re lunch, men i praktiken �r jag ju h�r och grejar ist�llet. Typiskt. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck