kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-04-26 - effektiv.

G�rdagen rann mellan fingrarna. En hel del skulle g�ras men det var inte sagt exakt n�r. Sen var dan slut. Putsv�ck. F�rsent f�r allt utom att sl�nga lite sopor, �terb�rda den nytv�ttade b�ddmadrassen till kvarterslokalen och promenera med K och B.

Jag m�r inte s�rskilt bra av att superlata mig s� d�r. F�ljdriktigt vaknade jag vr�lhungrig mitt i natten med ont i benen. Trettioen roterade varv senare klev jag upp, tog en banan vid k�ksb�nken, plitade ner mina f�rsummade g�rom�l p� en lista och somnade sedan tv�rt.

I dag har jag varit desto flitigare. Bokat in bilen p� d�ckverkstad. St�mt m�te ang�ende ett nytt uppdrag. Varit p� banken och betalat av l�net. Handlade mat och h�mtade ut min trisslott p� Ica-aff�ren. Knallade iv�g och h�mtade en adresslista som jag gl�mt. L�mnade in L:s nyckel till det uppsagda f�rr�det. K�pte ett fodral till mina visitkort s� att de inte ska f� hund�ron i jackfickan.

Ett st�rre impulsk�p blev det ocks�: en hurts med h�ngmappsarkiv p� konkursutf�rs�ljning. Ikeas Effektiv som kostar 1200 kronor ny fick jag f�r 600 kronor. Den verkar helt oanv�nd, mapparna och insatsen l�g fortfarande inplastade i f�rpackningen. Jag k�pte den till firman men ska ha den p� halvtidsjobbet tills vidare.

F�rut har jag aldrig k�nt behov av ett h�ngmappsarkiv, men p� det h�r jobbet har jag m�ngder av projekt som i l�nga skeden mest best�r av l�sa klottrade lappar. Jag samlar dem i plastfickor i en kartong, och m�ste bl�ddra igenom alla fickorna varje g�ng jag ska ha en. Dessutom stoppar jag ibland en lapp i fel plastficka, i hastigheten, eftersom de �r s� lika. Sedan kan jag f� leta efter den i flera timmar. Det kommer att bli ofantligt bra med ett bl�dderv�nligt h�ngmappsarkiv, d�r varje mapp �r tydligt m�rkt och alltid finns p� ungef�r samma plats.

Med fyndet inbaxat i baks�tet (ja, de gamla sommard�cken ligger ju fortfarande i skuffen) fick jag skynda mig till jobbet eftersom jag och en kollega skulle �gna eftermiddagen �t att g�ra en manual inf�r en utbildning vi ska h�lla p� m�ndag. Den var klar vid niotiden, och n�r jag �gnade igenom kv�llens torftiga TV-utbud kom jag p� en sak som jag trots allt inte hann med i dag: Jag skulle ju p� biblioteket och h�mta min reserverade bok: Se Azorerna av Ulf Schenkmanis.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck