kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-04-16 - n�rkontakt med press och rosttroll.

Tralalalala! Solen str�����lar och det spritter i benen - men ingeningeningen �r hemma och vill ut och g� med mig. Jag sitter v�l h�r vid datorn ett tag men om ingen ringer tillbaka snart s� g�r jag ensam. Jomen.

I dag �r jag i tidningen, med bild och ett ogenomt�nkt uttalande och dessutom framh�llen p� felaktiga grunder. S� var det inte t�nkt! Jag ville ju att de som h�ll i tillst�llningen och gjorde braiga saker skulle f� synas och h�ras. �h, jag blev s� besviken n�r jag s�g reportaget.

Nu �r det bara en hektisk dag kvar innan jobbet �terg�r till normalare arbetstider. Det ska bli sp�nnande att se om v�rt slit ger n�gon utdelning. V�gar man v�nta sig stord�d p� f�rsta f�rs�ket? Neee, kanske inte, en svala unt so weiter...

Vad mer? Ja, jag tv�ttade bilen f�r hand, skurade gummimattorna, torkade av inredningen och damms�g golv och s�ten i s�ndags. J�ttenyttig k�nde jag mig d�, och guuuuu vilken bra lackbehandling jag sm�ckade p� i fjol, lacken har inte gulnat. Tidigare har jag f�tt rubba (putsa med starkt polermedel) varje v�r p� grund av oxidering. Det tar fyra-fem timmar f�r hand och sen har man v�rk i fingrarna i tv� dagar. :-)

En tr�kig sak med stora v�rst�dningen kvarst�r dock: n�mligen att man ser alla stenskott, rostskador och f�rgade sm�bucklor efter ovarsamma bilgrannar p� n�ra h�ll. Sm�saker g�r att �tg�rda med rubbing, f�rg och liten pensel, men sk�rmkanterna bak beh�ver nya pl�tar. S�dana finns f�rdiga p� aff�ren, men man ska ju s�tta fast dem ocks�.

Det t�nker jag nu inte skriva in p� att g�ra-listan. D�r st�r redan en massa punkter om skojsiga lillbilen som snart ska f� komma ut ur vinterf�rr�det, och den g�r f�re. Really, vem bryr sig om n�gra rosth�l p� en ful kombi? Jag l�ter trollen �ta sig m�tta.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck