kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-04-05 - tillf�lligt m�ttad.

Egentligen t�nkte jag inte jobba den h�r veckan eftersom jag redan har 108 komptimmar (vilket motsvarar fem veckor p� min halvtid) och de kommande tv� veckorna �r s� fullbokade att saldot garanterat �kar rej�lt. Men s� ringde en nyckell�s frivilligjobbare och undrade om jag m�jligen kunde komma och l�sa upp? S� jag stegade in p� kontoret nio i morse och i det samma b�rjade telefonen ringa och folk fl�da in genom ytterd�rren. Vid fyra p� eftermiddagen ins�g jag att jag inte ens hade �tit lunch. Klockan fem packade jag ihop och gick d�rifr�n, just n�r det b�rjat bli lugnt nog att faktiskt f� n�got utr�ttat. Helt hysteriskt.

Resfebern och surfskovet b�rjar l�gga sig. Jag har skrivit en massa komih�g p� l�sa lappar (som jag snart kommer att tappa bort) och k�nner inte behov av att absolut kolla in n�got mer just nu. Har kl�mt fyra av reseb�ckerna och bl�dderl�st de andra. Dessutom l�ser jag en bok p� n�tet, "How to See the World - Art of Travel; European and World Backpacking On $25 a Day or Less" av John Gregory. Inalles 25 kapitel med allt man beh�ver veta om sovs�cksfyllningar, kl�dval, packningsteknik och n�r man ska pruta och inte. Jag l�ser fr�mst av t�gluffarnostalgiska sk�l - det f�r mig att minnas episoder, m�nniskor och platser. 1989-1991 var jag ute sammanlagt tre m�nader. Nuf�rtiden tror jag inte det �r s� vanligt att t�gluffa. Eller?

Aprop� resor s� �r det av n�gon anledning billigt just nu: En veckas charter till Kreta eller Gran Canaria f�r under tv�tusen, och en t.o.r London f�r 895. S� billigt har det inte varit p� l�nge. Man kan ju tulla lite av reskassan i f�rskott ... fast n� ... eller ...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck