kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-03-31 - ruffa resplaner.

G����sp. Nu har jag suttit vid datorn och surfat i flera timmar. Netscape har kraschat tv� g�nger och min lista �ver l�nkar ligger d�rf�r just nu o�tkomlig ... mutter mutter. I helgen har mamma och jag lagt upp den prelimin�ra rutten f�r l�ngresan i h�st. Jor�, K har ocks� f�tt s�ga sitt men jag kommer inte ih�g vad, s� det ligger just nu inritat som "ok�nt" p� fem dagar. N�n � var det i alla fall. Sri lanka? Eller Fiji...? Inte Bali v�l?

D�rut�ver t�nker vi oss Azorerna, Jamaica, El Salvador-Nicaragua, Australien och Nya Zeeland, plus eller minus vilka omv�gar vi kan t�nkas g�ra f�r att ta oss fram. Tillk�nnagivande om irriterande tillst�nd: Adlibris har inte en enda resebok om Azorerna och alldeles f�r m�nga om Jamaica f�r att jag ska kunna v�lja. Jag m�ste visst g� till biblioteket.

Vi r�knar med att �ka i mitten av oktober, vecka 41-42, och vara tillbaka f�re lucia vilket blir drygt 60 dagar. Vi b�r klara uppeh�llet (mat och logi) p� 300 kr/dygn och person, summa 18.000 kr, och f�r troligen pr�jsa cirka 20.000 kr f�r biljetter och skatter. D�rut�ver r�knar jag cirka 7.000 kr f�r intr�den, utf�rder, bilhyra och sm�saker. Summa summarum 45.000 kr.

B tycker inte att jag �r riktigt klok som vill spr�tta s� mycket pengar p� n�got s� f�rg�ngligt. Han skulle hellre k�pa en bil. N�, han har ju redan tv�. Jag med, f�r den delen. Och d� �r de tv� cabbarna och orkesterbussen som han �r del�gare i inte r�knade. K�pa en bil, puh ...!



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck