kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-03-08 - kan (inte) sj�lv..!

I vardagsrummet tronar B:s stereostapel. CD-spelaren har varit kass en l�ngre tid, f�rmodligen utsliten av min flitiga anv�ndning. Den fattar liksom inte att det ligger en skiva i sl�den, och d�rf�r g�r den inte att starta. Ut med sl�den, r�tta till skivan en millimeter, in med sl�den. Nope, ingen skiva indikeras. Ibland s�ger displayen Er. Det betyder v�l error. T�nk, att det �r n�t fel har jag listat ut �nd�. (Ironi biter inte p� spelaren, jag har provat.)

Det blev allts� till att dra sladd fr�n den b�rbara till stereostapeln. Den b�rbara �r inte helt hundra heller, den hoppar ibland men mindre om den st�r p� h�gkant, och volymen m�ste vara absolut max f�r att det ska h�ras n�nting alls. Dessutom har jag den p� golvet f�r att inte Kornelia ska f� f�r sig att peta ner den. Krypa, krypa. S� har jag h�llit p� ett par m�nader.

H�romdagen skulle B spela in band. Han anv�nde CD-spelaren i stapeln utan problem, vilket jag storgloende p�pekade. Inte bara en skiva, utan flera. In och ut med sl�den, massor av g�nger, och den funkade varje g�ng. Jag fattade ingenting. N�r han var klar satte han v�nligen i en skiva �t mig. Utan kr�ngel. Sen �kte B till jobbet och CD-spelaren slutade fungera.

Hur m�nga s�tt kan man trycka p� en knapp? R�tt s�tt och fel s�tt, tydligen. Min apparatanv�ndar-sj�lvk�nsla har f�tt en allvarlig kn�ck h�r.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck