kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-03-03 - det goda med det onda.

Hemma igen. Kom hem sent i fredags kv�ll, �kte till H�garna och h�mtade katterna i g�r, har �nnu inte tagit itu med oredan. Jag sitter fortfarande p� det lutande soffbordet, med datorn mellan f�tterna p� skrivbordet... Det drar lite i l�rmusklerna av att sitta och h�lla emot. Isometrisk tr�ning minsann.

Stockholm var gr�trist och sn�gloppigt, det lilla jag s�g p� v�g fr�n ena st�llet till det andra. Jag hoppades att jag skulle bli inspirerad av kursen men s� blev det inte. N�, det �r v�l inte l�tt att inspirera en surmule som jag. � andra sidan slipper jag nu ha d�ligt samvete �ver att jag inte �kte, eftersom jag ju faktiskt �kte. Det �r en positiv sak.

Jo, s� h�mtade jag tillbaka bokf�ringsp�rmen fr�n revisorskan h�rom dagen. Jag ska f� tillbaka massor av skatt. Det betyder att jag n�stan inte tj�nade n�gra pengar i fjol. S�nt kan man deppa �ver en stund, f�r tj�nar man inga pengar s� f�r man usel sjukl�n och pension n�r den dagen infaller. � andra sidan betyder det att jag har en klump pengar "�ver" som jag ska f�rvalta v�l till vinterns l�ngresa. Snacka om snabbsparat.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck