kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-02-27 - i s�llskap av damm.

Det h�r skriver jag under extremt obekv�ma omst�ndigheter s� det f�r bli kort. Jag sitter p� ett lutande soffbord som ligger �ver ryggarna p� h�rnsoffans tv� delar, uppkl�mda mot skrivbordet intill v�ggen. Denna m�belpyramid har uppst�tt p� grund av tidigare n�mnda f�nsterbyte. �ver hela klabbet ligger ett dubbels�ngslakan som luktar besv�rande mycket damm. Attjo!

Jo, jag m�ste sitta h�r f�r sladden till kabelmodemet �r fastkl�md n�nstans i br�ten och utan sladd kommer jag inte ut p� n�tet f�r att ta hem programmet f�r morgondagen.

Intill m�belpyramiden st�r en skog av v�xter och diskb�nken i k�ket �r lika belamrad. Blommorna har flyttat ut fr�n tr�ngseln i badrummet (d�r de huserade medan f�nsterbytarna kylde ut hela l�genheten) men kan inte s�ttas tillbaka eftersom f�nsterputsaren inte varit h�r �n.

Helt�ckningsmattor p� en byggarbetsplats s�ger jag bara. B�de i sovrummet och vardagsrummet. Gullfiber och stickor. Och damm. Attjo!

Sovrummet ser ut som en lagerlokal och i kl�dkammaren ligger alla mina kl�der i sops�ckar. V�skan med ombyte st�r packad i hallen. Jag �mnar l�mna r�ran som den �r och bege mig till Stockholm med natt�get f�r tv� dagars kurs. K�nner jag B r�tt s� st�rs han inte av hur det ser ut. Han har f�llt ner s�ngen som varit lutad mot v�ggen, flyttat p� lakanet s� att han ser TV-rutan och startat TV-spelet.

Hepp, det blev ju inte s� kort i alla fall. Attjo!



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck