kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-02-02 - riv och slit.

Mollehunden har haft en tuff dag. F�rst pulsade vi fram p� l�ng morgonpromenad runt travet tidigt i morse. Sedan pulsade vi fram p� l�ng lunchpromenad l�ngs Storsj�n. Molle var j�ttetr�tt.

D� hann vi ikapp ett par som varit ute och �kt skidor med en stor hund. Besten som var l�s sprang fram f�r att kolla l�get, och smick-smack satt han som en g�ddsax i halsen p� Molle. Hussen kom �lgande, fattade besten om livet och drog, och drog ... och Mollestackarn sl�pade med, f�r besten v�grade sl�ppa taget.

S�vitt jag kan se slutade det med att besten n�stan tappade en tand, det bl�dde ganska mycket, men Mollehunden klarade sig med f�rkr�ckelsen och n�gra tappade p�lstovor. Tror jag, det �r sv�rt att se.

Mollehunden har f�r �vrigt varit olycklig ett tag, vet inte vad det beror p�. Han har tappat vikt, g�r l�ngsamt och l�gger sig ibland platt p� marken och bara ligger. Inte vill han kliva in i bilen sj�lv, jag m�ste lyfta honom. Lilla farbrorn fyller 13 �r i april. Jag har t�nkt att han ska h�nga med �tminstone lika l�nge till. I dag har jag bytt torrfodret mot burkmat. Det g�r i alla fall ner. R�a �gg ocks�.

Nu �ver till avdelningen f�niga sammantr�ffanden. F�rut fanns det en Johansson (jag) och en Andersson (grannen v�gg i v�gg) i den h�r trappuppg�ngen. F�r n�gon m�nad sedan flyttade paret Andersson-Johansson in i v�ningen under, vilket utl�ste en sm�rre postf�rvirring med diverse spring och instruktionslappar p� d�rrarna. Tidigare n�mnde brevb�rare �r l�raktig - men ig�r gick han bet. D� uppt�ckte jag att Johansson i v�ningen under ocks� heter Karin som f�rsta namn, och hon har samma initialer som jag i andra och tredje f�rnamnet. Tja, vad s�ger man?

Matklockan plingar. Jag ska sleva i mig lite vegetarisk lasagne och sedan forts�tta skruva m�bler p� jobbet. B och jag gjorde ett sextimmarspass i g�r. Fem h�ga och fyra l�ga bokhyllor, ett broschyrst�ll, ett postfack och en s�ngfasts�ttning fixade vi, men det �r fortfarande mycket kvar. Nu ska det monteras t�ckplattor, bokhyllebelysning, hyllor �ver s�ngen och en draperiskena, vikas tidskriftsamlare, flyttas m�bler och andra prylar som inte l�ngre f�r plats... Men det f�r jag g�ra ensam f�r B �r i garaget. Hej och h�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck