kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-01-31 - feltajmad morronf�gel tipsar om sms-post.

Jag �r i otakt. I g�r kv�ll var jag p� m�te till efter halvtolv. Intensivt och givande, men n�r jag kom hem var jag d�����hungrig och bara m�ste ha lite fika innan jag tog ut hunden p� nattpink. Knappt hade jag svalt sista tuggan f�rr�n �gonlocken ramlade ner. Halvfyra vaknade jag med ett ryck - jycken hade ju inte f�tt pinka! I ytterkl�derna och ut i kylan. V�l d�r kom jag p� en massa bra saker som man skulle kunna g�ra. Sen var det k�rt att somna om, s� jag klev upp och b�rjade jobba 04.30. Nu har resten av Sverige lunch och jag ska snart iv�g p� tv� m�ten. �n s� l�nge �r jag pigg och hyfsat rask, men jag anar hur det blir fram�ver eftermiddagen... Men i kv�ll kan man f� rabatt p� bio, Oceans Eleven, som jag �r sugen p� att se. Hm.

Fr�n det ena till det andra. F�r ett tag sedan l�ste jag hos Tiina att man kan skicka och ta emot epost som vanliga sms via mobilen. Det kan ju vara h�ndigt n�n g�ng. S� h�r g�r det till.

Fr�n mobil till epost: skriv epostadressen f�rst i meddelandet, f�ljt av mellanslag. Skicka sedan till 1515 (om du har Telia) s� vidarebefordras det. Kostar som ett vanligt sms.

Fr�n epost till mobil: registrera din vanliga epostadress hos Telia Mobile s� kan du skicka textmeddelanden till andras mobiler fr�n din vanliga epostl�da. Det �r gratis. I adressrutan skriver du mobilnumret du vill skicka till f�ljt av @mobilmejl.com

Sj�lv har jag [email protected]. Och den funkar. Kom bara ih�g att skriva kort. :-)

En sak till: diaryland�gare Andrew har f�tt sina nya servrar och kommer att strypa skvallersidan ett par timmar medan han kopplar ihop dem. H�ll tummarna f�r att operationen lyckas...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck