kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-01-09 - s�g nix till telefonf�rs�ljarna.

Lillasyster p�minde mig nyss om den f�rn�mliga tj�nsten NIX-telefon, d�r man kan registrera sig f�r att slippa slipade s�ljare i �rat. Nu har jag gjort slag i saken, och n�r jag �nd� h�ll p� skaffade jag anm�lningspapper �t B ocks�. Han har ju s� sv�rt att v�rja sig, sn�ll som han �r.

Vill du ocks� slippa telefonf�rs�ljarna och insamlingsfolket s� ringer du 020-27 70 00 (gratis f�rst�s) och knappar in det telefonnummer du vill anm�la. Sen kommer det ett papper hem i l�dan som du ska fylla i och skicka in. Tyv�rr g�r det inte anm�la sig via n�tet men vill du l�sa mer s� finns det information h�r: www.nix.nu.

Det finns f�rst�s n�gra tillf�llen n�r sp�rren inte hj�lper. Dit h�r om man har en "etablerad relation". Har man en g�ng trillat dit p� en prenumeration eller en samlingsservis i 78 delar s� f�r de h�rja med en i upp till ett �r efter�t.

Mitt fr�msta sk�l att registrera mig heter Tele 2. Guuuu vad jag �r less p� deras f�rvalss�ljare... P� tal om det: En annan f�reteelse som jag har sv�rt f�r �r d�rrknackare, men dem l�r man v�l inte kunna avbest�lla per telefon. Eller?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck