kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-01-06 - rapport fr�n f�rkylningsgrottan.

Nu n�r det �ntligen �r dr�glig promenadtemperatur ute s� h�ller jag p� att hosta upp luftr�ren och snyta ut fragment av hj�rnan. Urk, vad det d�r l�t �ckelgojsigt ...

Trots det gick jag p� bio, och h�ll p� att skaka den ok�nda b�nkgrannen ur s�tet med mina undertryckta, ljudl�sa hostningar. Visste ni att man blir svettig om man v�ldstvingar sig att inte hosta? Fr�nt... Vi var fem i s�llskapet och satt p� fyra olika b�nkrader, trots f�rk�p tidigt p� f�rmiddagen. Beh�ver jag tala om att det var Sagan om ringen p� duken? Numera �r det visst bara bokat tv�-tre dagar i f�rv�g.

Vad kan jag s�ga om filmen som inte redan �r sagt? Annat �n att det i dagsl�get f�r anses tillh�ra allm�nbildningen att ha sett den, eller ha l�st b�ckerna. Allra helst b�de och. G�ller f�r �vrigt �ven Harry Potter.

B var uppr�rd �ver det f�niga slutet, �nda tills han fick veta att det kommer tv� filmer till.

I f�rmiddags intr�dde jag i ett annat litter�rt landskap. Jag letade frukostlektyr i bokhyllan och hittade Kerstin Ekmans "H�ndelser vid vatten". Det �r en mordg�ta i den j�mtl�ndska fj�llv�rlden. R�tt okej. Historien hoppade st�ndigt mellan olika tider och personer och det st�r mig n�r man m�ste skena �ver en hel sida innan man f�r reda p� vilka personer som pratar.

Hepp, h�r kommer grannen. Nu m�ste jag sluta.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck