kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-01-03 - pedagogiska grepp.

I dag hade vi kurs p� jobbet. Sjutton var anm�lda. Fem avanm�lde sig i f�rv�g (varav en som inte ens var anm�ld), tre d�k inte upp, tv� kom oanm�lda. �nd� hade vi lyckats k�pa lagom mycket fika... En bedrift!

Vi k�rde ett ganska improviserat uppl�gg med tre ledare som ist�llet f�r att h�lla varsin expertf�rel�sning fick agera pratledare. Inte hann vi med det som "f�rel�sarna" hade t�nkt sig, men vi nosade p� de flesta punkter som deltagarna satte upp p� listan �ver sk�l till att de kommit.

Vanligen brukar jag ha en ganska bra k�nsla f�r "hur det gick". I dag �r jag os�ker. Alla var med p� noterna, alla bidrog med synpunkter och erfarenheter och st�mningen var god - men om de mest tyckte att det var trivsamt att diskutera eller om de ocks� k�nde att de l�rde sig av det �r oklart. Jag m�ste nog unders�ka saken.

Vad annat? Jo, jag fick ju faktiskt ihop de d�r meningarna om upphovsr�tten till slut, sent i g�r kv�ll.

... och s� gl�der jag mig storligen �t att termometrarna �ntligen masat sig fr�n under -20-strecket upp till nollan eller rentav n�ra plus. N�stan sommar! :-) V�ck med t�ckbyxorna och jyckens fleece-tussar.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck