kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-01-01 - ny�rsdagssvammel.

Ny�rsafton tillbringades huvudsakligen i s�ngen. Jag �r f�rkyld. M�jligen en s�n d�r psykologisk historia - jag brukar g�ra mig f�rkyld n�r jag inte levt upp till mina krav, som straff, typ. Varf�r jag tror att det �r psykologiskt? Jo, det brukar g� �ver n�r jag tar itu med det d�r som jag tycker att jag borde ha gjort.

Det gick ingen n�d p� mig. B h�ll s�llskap och vid -24 grader �r det i alla fall inte s�rskilt lockande att ge sig iv�g ut n�nstans. Vi �t mannagrynsgr�t (den kokade bara �ver lite) med kanel som ny�rssup�. Sen l�ste jag i en receptbok att kanel �r bra mot halsont.

Mollehunden fick jag handgripligen �vertyga om att han �tminstone borde g� ett varv runt kvarteret p� kv�lls- och nattpromenaderna. M�ste folk fyrverka ett helt dygn? Kan man s�tta h�rselskydd p� jycken? Finns det hundhypnosband att k�pa?

S� nu �r det ny�rsdag. Ny almanacka och 365 rena, fina dagar. Omstart, ny chans. Det k�nns som att jag borde skriva n�t innerligt om mina visioner och f�rhoppningar om det nya �ret, men jag har inte t�nkt ut n�gra...

Eller kanske skulle jag hellre skriva n�got humoristiskt som piggar upp? *oj, j�klar, nu small det s� att jycken kom springande f�r tr�st* Det var l�nge sedan det formulerades n�gra skojiga tankar i mitt huvud. *h�r kommer en kelsjuk liten katt och gnyr om kn�sittning*

Himmel, �r klockan halv fyra? Nu m�ste vi ut. Redan m�rkt! Dagarna i det h�r �ret t�nker visst f�rsvinna lika fort som fjol�rets. B�st jag skyndar mig att t�nka ut de d�r visionerna.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck