kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-12-18 - olycksdramatik.

I dag blev jag och Molle vittne till en bilolycka. Tv� bilar sm�llde ihop vid �verg�ngsst�llet d�r vi stod. Det var nummer tv� och tre i en karavan om fem som k�rde hyfsat fort och n�ra varandra. Ettan �kte f�rbi utan att stanna, tv�an tv�rnitade tre meter f�re �verg�ngsst�llet och sekunden senare brakade trean in i rumpan p� tv�an och knuffade fram den mitt p� �verg�ngsst�llet. Trean fick pl�tskador men annars klarade sig alla undan med blotta f�rskr�ckelsen, inklusive de tre gymnasietjejerna som stod p� refugen i mitt mellan k�rbanorna.

N�gra timmar senare visade det sig att bil nummer tre k�rts av en bekant till B. Jag trodde knappt mina �ron n�r jag fick h�ra att tjejen som k�rde bil nummer tv� h�vdat att hon tvingats tv�rbromsa d�rf�r att "en k�rring med hund kutat r�tt ut i v�gen".

Det m�ste vara mig och Molle hon menade men vi stod l�ngt in p� trottoaren n�r det h�nde, och det gjorde vi fortfarande n�r hennes pappa med vild uppsyn sprang ur bilen f�r att sk�lla p� bakomvarande bilist...

Jo, visst f�rst�r jag henne. Tv� veckor gammalt k�rkort, pappas nya bil och s� �r den olycksalige p�k�raren dessutom hennes klasskompis. Men jag k�nner mig �nd� kr�nkt �ver att ha blivit syndabock. Varken hon eller jag gjorde n�got fel, s� varf�r m�ste hon skylla ifr�n sig?

Gissa om B (och jag) kommer att f� h�ra om mina "k�rringfasoner" fram�ver. Men mest synd �r det om bekantingen som ut�ver alla gliringar m�ste knacka pl�t och k�pa nya lyktor till bilen. Roligare kan man ha.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck