kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-12-16 - tredje advent.

Sent ig�r fick jag inspiration att sy en julgardin och dito duk. Jag k�pte tyget f�r flera �r sedan men d� skulle jag vara borta hela december och d�rf�r har det blivit liggande.

Man kan ju ifr�gas�tta det f�rnuftiga i att riva fram en massa pysselgrejer klockan elva p� kv�llen. F�r granns�mjans skull f�rs�kte jag ljudd�mpa symaskinens tugg genom att l�gga en tjock badhandduk under den. Vet inte om det fungerade men �n har ingen sk�llt eller bankat i v�ggarna i alla fall.

Strax f�re tv� var allt p� plats. R�d-gr�nt tyg med tryckta grangirlanger, guldstj�rnor, rosetter och nalletomtar p�. Alldeles f�r vulgo-gulligt men jag blir glad av det. I morse n�r jag tassade f�rbi k�ket fick jag n�stan julk�nslor.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck