kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-11-11 - busv�derss�ndag.

Huga, vilket v�der! Blankis och vindbyar med stormstyrka. Undrar hur m�nga brutna tummar och handleder de f�tt in p� akuten? Och nu ikv�ll sn� p� tv�ren s� att f�nstren klabbar igen. Hunden bekymrar sig inte, han vill g� ut �nd�. Inte jag.

V�xtpyssel. Ganska duktig har jag varit idag. Badat alla v�xterna, och planterat om n�gra fast �nnu fler skulle beh�va. De v�xer mig ur huset! Jag har gr�na fingar, med betoning p� gr�na. Ingenting blommande �verlever min "omv�rdnad" men sv�rmorstungor, fikusar av olika slag, ampelliljor, paraplyaralior och yuccapalmer v�xer s� att krukorna g�r s�nder.

Tio �r med Triumph Club. N�r Triumph-tidningen kom h�romveckan och jag automatiskt stoppade den i arkivet utan att ha l�st en enda artikel ins�g jag pl�tsligt att en epok �r �ver. Jag har varit med i klubben i tio �r, prick - och nu har jag g�tt ur.

Resen�rsf�ljetongen. Jag har f�tt svar per epost fr�n Fritidsresor. Tydligen �r det en "service" att datorn sj�lv bytte datum n�r det inte fanns tillr�ckligt m�nga platser. Hmpf. Den kunde v�l fr�ga f�rst? Nu f�rs�ker jag byta till 5 december fr�n Sundsvall ist�llet.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck