kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-11-10 - *ARG* p� onlinebokningen.

Nu har jag huvudv�rk! och �r f�rbannad p� Fritidsresors onlinebokning.

Jag vann ju ett resepresentkort, att anv�ndas i Fritidsresebutik enligt den bifogade listan. Den n�rmaste butiken finns i Sundsvall, en resa p� 40 mil t.o.r.

Man m�ste ju kunna betala med det via hemsidan, t�nkte jag. En liten kryssruta f�r r�kning, en f�r kreditkort, en f�r presentkort, s� ser det v�l ut?

N�pp, det gjorde det inte men man kan v�lja att betala i butik om man vill... M�ste jag lik #�%&%� till Sundsvall allts�?

Sen n�r jag l�ste bokningsbekr�ftelsen som kommit via epost fick jag n�sta kalldusch. Resan �r bokad 9/12, trots att jag vet att jag valt 2/12 som avresedag. HUR kunde detta h�nda?

�terskapade proceduren. 1) Sistaminuten-listan g�r inte s� l�ngt som till den nionde �n, s� d�r var datumet r�tt. 2) V�lj antal personer, d�r st�r r�tt datum. 3) V�lj inkvartering, ospecad, billigast t�nkbara med egen toa. Bekr�fta. Men sen g�r det snett i typ steg 5 eller 6, f�r d�r st�r pl�tsligt datumet 9/12 utan att jag har valt det, och s� finstilt att jag inte reagerade �ver bytet i f�rsta v�ndan.

Nog m�ste man v�l kunna kr�va att f� p�pekande om s�nt? Helst blinkande r�tt: oops, vi har inte �nskat boende p� den avg�ngen, v�lj annat boende eller annan avresedag.

N�r felk�llan var funnen men det inte fanns n�got s�tt att korrigera s� ringde jag webbakuten. "Vi har st�ngt. V�ra telefontider bla bla.." Fyllde i kontaktformul�ret p� hemsidan och fick f�ljande meddelande: "Mailet gick inte att skicka. [11001] Host not found". Repeterade. Samma felmeddelande.

Nu har jag skickat klagom�l till epostadressen som bekr�ftelsen kom via. Undertecknat v�nliga men uppr�rda h�lsningar... Forts�ttning f�ljer.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck