kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-10-24 - present och vinststatistik.

30-�rspresenten. Jag hade inte beh�vt g�ra mig besv�ret att l�gga dimr�der kring kompisens 30-�rspresent. Hon har ju inte l�st min dagbok! Jag som trodde att jag invaggat henne i falsk s�kerhet med min litania om total id�-l�shet f�rra veckan. N�, hon l�t i alla fall inte helt gr�tf�rdig �ver inneh�llet i paketet - en flyglektion. Hon ska f� spaka ett litet motorplan under �verinseende av en l�rare som startar och landar �t henne. Lite hemskt tycker hon att det �r, det h�rde jag. Det �r d� man som k�ck givare s�ger kl�mmiga saker som att spr�nga gr�nser, vidga sina vyer och s�nt, och hoppas att mottagaren inte gr�ter sig till s�mns...

Vinststatistik. M�jligen �r jag rubbad, men jag f�r faktiskt statistik �ver min prenumeration p� IOGT-lotter. Nu har jag varit med sedan 1999 och sammanlagt k�pt 90 lotter som kostat mig 3600 kr. Total vinstsumma hittills 5400. Jag ligger allts� p� plus. Hmm, det inneb�r att jag inte bidragit med en sp�nn till ungdomsarbetet, som var ett av de bidragande sk�len till att jag gick med. Fast jag �r ju glad �nd�.

Avdelningen f�niga sammantr�ffanden. I m�ndags kv�ll tittade jag p� TV i sovrummet. Det h�nder n�stan aldrig, jag kan knappt med fj�rrkontrollen d�r. I alla fall, i m�ndags var TV:n i vardagsrummet upptagen s� jag kr�p ner under t�cket med TV:n vid fot�ndan f�r att glo p� Felicity, och sen blev jag sittande framf�r Cityakuten ocks�. Det h�nder n�stan lika s�llan. Och s� pl�tsligt zomar kameran ut ur en s�ngkammarscen och jag inser att paret i rutan ligger under ett exakt likadant p�slakan som jag, blommiga Lisabell fr�n IKEA om det �r bekant. I ena �nden jag, i andra �nden de, och p�slakanet g�r liksom fr�n min haka genom rutan till deras. Fr�nt!



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck