kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-10-07 - hommage till Yahoo.

F�r ett bra tag sedan l�ste jag i en tio-i-topp-lista att Yahoo var en av de absolut mest v�lbes�kta sajterna - tror rentav att den l�g �verst. Myyyycket m�rkligt tyckte jag som redan 1995 avskrev Yahoos ganska f�rvirrade och mycket amerikanska �mneskatalog, och som blev besviken n�r eGroups k�ptes upp av Yahoo. Vad jag inte t�nkte p� �r att fem-sex �r �r n�rmast ett sekel i Internet-sammanhang.

Nu �r jag sj�lv flitig Yahoo-anv�ndare. Eposten �r suver�n eftersom man kan h�mta post fr�n sina ordinarie POP-konton fr�n vilken dator som helst. Gissa om jag saknade den finessen n�r jag var i El Salvador! Dessutom har jag flera epostlistor, fotoalbum och webbarkiv hos Yahoo. Himla praktiskt f�r folk med v�nner p� avst�nd, och f�r arbetsgrupper och f�reningar. Protokoll tillg�ngliga j�mt, och en kalender som automatiskt p�minner via epost om bokade m�ten.

Nu har ocks� mamma blivit Yahoo-anv�ndare. Jag ber�ttade kanske att mammas epost havererade n�r jag s�krade hennes Internet Explorer mot Nimda-viruset? Jag har inte haft tid att fixa det p� flera veckor - men nu kan hon i alla fall kolla eposten igen, tack vare Yahoo. Halleluja.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck