kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-09-22 - dolda talanger.

Utan att n�rmare g� in p� omst�ndigheterna: Har ni t�nkt p� hur mycket man kan som man inte t�nker p� eller kommer ih�g att man kan?

I ordf�rr�det finns massor av ord som man aldrig anv�nder sj�lv, men n�r man h�r eller l�ser dem s� vet man vad de betyder. Lillasyster pratade om en "hunk" h�romdan. Det vet jag ju att det �r en snygging, mer �n s�, en attraktiv mansperson f�retr�desvis med tv�ttbr�demage, stiliga biceps, m�rkv�rdiga �gon och s�n d�r konstig frisyr som �r p� modet nu. N�r syrran s�ger hunk �r det piggt och kul men sj�lv kan jag inte sv�nga mig med det utan att framst� som l�jlig. Hunk tillh�r inte min generation. Men jag vet vad det betyder.

Boligmangel i K�benhavn, �r ju inte en s�n d�r grej i tv�ttstugan utan brist p� bost�der.

Och sen all fysisk kunskap!

De v�l intr�nade greppen som g�r att man med osviklig precision stoppar fem �rekakor - inte fyra och inte sex - i varje p�se, och i handen k�nner om de �r felgr�ddade, utan att titta. Eller smeker in vasst, kantigt tunnbr�d i en tr�ng p�se utan s� mycket som ett avbrutet h�rn eller en rispa i plasten.

Eller med 26 raska handgrepp viker en r�js�gskartong av en platt skiva.

Eller med �gat avg�r hur mycket v�tska som beh�vs i redningen, hur mycket tyg som g�r �t till gardinerna, hur mycket papper som kr�vs f�r 50 kopior...

Visst �r vi r�tt fantastiska?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck