kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-09-08 - konsten att skicka ett brev.

I g�r tog det mig 35 minuter att skicka ett enda brev... :-)

F�rst skulle jag r�kna ut vilket av de fyra olika brevpapperen som v�lkomstbrevet skulle skrivas p�, och vilket av de sju kuverten som skulle anv�ndas. Sedan �gnade jag en stund �t att leta medlemskort. Det finns flera olika men inget av dem skulle stoppas med nu, s�nt f�r man f�rst n�r man har betalat. D�rf�r b�rjade jag ist�llet leta efter inbetalningskort med r�tt text p�. Vid broschyrlagret bl�ddrade och funderade jag �ver vilken eller vilka av de 20 broschyrerna som var l�mpliga att stoppa med, och granskade lagret av pins, klisterm�rken och annat f�r att r�kna ut om de var till�mpliga i det h�r fallet.

Ja, och s� skulle jag hitta p� n�got att skriva i brevet. *T�nka, t�nka.* Bel�ten med mitt v�rv packade jag ihop alla mina fynd till ett fint brev och gick till utg�ende post-facket. D�r stod jag s� pl�tsligt �ga mot ... man�verpanel (?) med husets frankeringsmaskin...

P� kv�llen var jag verkligen helt stuptr�tt, och �nd� hade jag, som antytts, inte producerat s�rskilt mycket. D�remot kan jag stolt meddela att jag �r den enda p� bygget som vet hur man programmerar namn och klockslag i telefonv�xeln.. ;-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck