kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-09-06 - 2 x b�rjor.

Okej, f�rst Ally. F�rsta avsnittet f�r s�songen i tisdags. B�nkad, s� klart. Var �r Ren�e, undrar man, �vergiven efter flera �rs samboende? Och efter sig sj�lv d�mer man andra: Jag trodde v�l aldrig att Ally skulle trilla pladask f�r den nya lilla barnstj�rnan som gjorde entr�, men det gjorde hon. Kanske lika bra det, man kan v�l inte ha ett s�pa-krig mot ett barn, �ven om det barnet helt uppenbart har en betydligt �ldre replikskrivare. F�r �vrigt, hur m�nga snyftscener hade de pressat in i det h�r avsnittet, tre-fyra? Tja, jag tittar nog n�sta tisdag ocks� men visst var det b�ttre f�rr?

Nytt uppdrag p� en ny arbetsplats b�rjade jag som sagt i g�r. Molle-hunden fick f�lja med men han gillade inte st�llet. Varje g�ng jag reste mig fr�n stolen spratt han upp med ett f�rv�ntansfullt "ska vi g� hem nu?".

Den h�r arbetsplatsen har register i en s�n d�r dator som visar gula bokst�ver p� svart sk�rm, en s�n som jag inte sett sedan 1990 d� min d�varande arbetsgivare kastade ut sin. Det tog en stund innan jag hittade tillbaka till enbokstavskommandona och att bl�ddra med pilar och enter-knappen.

T�nk vad mycket det �r man beh�ver l�ra sig n�r man byter jobbst�lle. Morgonrutiner, kv�llsrutiner, kaffekokarrutiner, st�drutiner... De har till och med special p� toaletten: urinseparerande toa (ska man kasta pappret i h�gra papperskorgen som har p�se men inget lock eller i v�nstra papperskorgen som har lock men ingen p�se?) och naturligtvis skulle jag ha tagit med egen handduk. N�, allt detta kommer jag att l�ra mig och v�nja mig vid i ett nafs, utom en sak - h�r anv�nds f�rst�s Windows och PC.... *ryyyys*. Skr�cken f�r en mac-fantast.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck