kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-08-30 - lavinr�jaren.

I somras (l�ter som j�ttel�nge sen...) r�jde jag upp i tidskriftsh�gen som hotade rulla �ver byr�ns kant som en lavin. Det tog s�kert ett par arbetsdagar, uppdelat i pass om en timme eller tv�, eftersom jag satt med brevkniven i handen och snittade alla typer av g�r-s�-h�r- och statistikartiklar.

Vis av erfarenhet: Sl�nger man en tidning i pappers�tervinningsl�dan s� skulle man beh�vt en artikel ur den tv� dagar efter att man t�mt l�dan i containern.

D�rf�r har jag numera ett klippsystem i p�rmar. En p�rm �r redan proppfull - den handlar om stress och utbr�ndhet. Sm�f�retagarp�rmen finns det ocks� en hel del i. D�rut�ver har jag tv� blandat-p�rmar.

S� tog semestern slut och nu h�ller det raskt p� att byggas upp en lavinfara igen. Den h�r veckan har det kommit sju tidningar, fyra kataloger och tv� bokklubbsblad. Har inte hunnit l�sa n�n av dem.

Anna skrev f�r n�gon dag sedan att hon har en sortera-period. Det har jag ocks�, fast den ing�r i en fler�rig personlighetsf�r�ndring som utg�r fr�n f�retaget och sprider sig i cirklar in �ver privatlivet. Man m�ste ha ordning p� firmans papper - n�sta steg blev att skapa ordning i de privata. Man m�ste ha ordning p� firmans grejor - n�sta steg ...

Nu sneglar jag p� kl�dkammaren. Det har jag gjort i flera m�nader men eftersom jag insett att man inte ska riva ut om man inte helt s�kert har tid och ork att g�ra klart, s� har det f�tt vara. Jag �r tr�tt p� att kliva �ver h�gar med "p�g�ende sortering" p� golvet. Kl�dkammaren �r dessutom djupt orange p� fl�ckvis l�s v�v. S�nt m�ste man r�kna in i projekttiden. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck