kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-08-27 - torktumlat blad i �sregn.

Klockan �r 18 och jag �r j�ttetr�����tt. G�sp. Har fl�ngt runt som ett torrt blad i en torktumlare i dag, och inte nog med det: jag klev upp till klockradions ilskna vr�l i morse. Det st�r rytmen fullst�ndigt! Musklerna k�ndes som skruttiga gummiband och tankarna gick i slow motion till l�ngt efter frukosten. R�tt ovan k�nsla.

P� den tiden jag var slav under v�ckaren v�gade jag aldrig lita p� att jag skulle vakna i tid av mig sj�lv, men nu n�r jag �vat upp f�rdigheten s� vaknar jag faktiskt b�de i r�tt tid och betydligt piggare. Jag tror det beror p� att s�mn- och dr�mcyklerna hinner f�rdigt, typ. Numera st�ller jag bara v�ckaren om jag ska med flyget, har bokat ett extra tidigt m�te eller �r extremt tr�tt n�r jag g�r och l�gger mig.

S� vilket var det? Nja, ett halvtidigt m�te i kombination med sviterna av en intensiv vecka. Har h�llit p� med ett projekt som inte �r riktigt officiellt �n. N�r jag blir inspirerad s� spelar det ingen roll vad klockan �r, d� gnetar jag p� tills antingen uppgiften eller jag �r helt f�rdig - och f�rra veckan blev jag helf�rdig fler g�nger �n det som skulle g�ras... :-)

Nu blev allt ni lite nyfnikna va? N�, projektet blir offentligt p� firmasidan s� sm�ningom. Ha t�lamod.

Det sl�r mig just att liknelsen med torktumlaren f�rmodligen �r n�n slags undermedveten protesttanke - idag har det n�mligen �ST ner, hela dan. Jag gick ut med hunden p� lunchen utan regnkl�der eller paraply och fick byta varenda tr�d p� kroppen. Det skvalade om jackan n�r jag h�ngde upp den p� tork i duschen ... :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck