kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-08-21 - den eviga mac-pc-com-ie-grejen.

Jag k�r Mac och Netscape, vilket f�rs�tter mig i dubbel minoritet. Resten av v�rlden k�r n�mligen PC och MSIE, men det visste du v�l redan f�r chansen �r r�tt stor att du �r en av dem. En av PC-m�nniskorna allts�.

�r man i minoritet s� �kar motivationen att l�ra sig majoritetens koder r�tt drastiskt. Man vill ju g�ra sig f�rst�dd. Det �r f�rmodligen ett av sk�len till att svenskarna i gemen �r flerspr�kiga medan amerikaner sj�lvbel�tet lutar sig tillbaka och anser att resten av v�rlden ska l�ra sig snacka amerikanska.Fast nu var det ju inte det jag skulle komma fram till.

Allts�: Som Mac- och Netscape-m�nniska har jag l�rt mig att alltid kolla alla mina hemsidor i flera olika webbl�sare eftersom det skiljer mellan versionerna, och i regel tar jag �ven hj�lp av PC-�gare f�r att dubbelkolla. Nu trodde jag att den h�r sidan ser hyfsad ut i allt utom Netscape 6 (som f�r �vrigt �r en himla instabil historia, 6.1 ska tydligen vara b�ttre) - men s� var inte fallet. I dag hittade jag en MSIE-version som g�r bokst�verna p� den h�r sidan j�ttestora. S� himla FULT!!! Ska ta en sk�rmdump och l�gga ut den s� att folk kan j�mf�ra hur jag hade t�nkt och hur det blev i verkligheten.

Vad har programutvecklarna egentligen emot standardisering, om man f�r fr�ga?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck