kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-08-19 - rapport fr�n Rattl�s 50-�rskalas.

I g�r kv�ll var jag p� trivsamt och v�lordnat 50-�rskalas hos Rattl�s Sr. Han hade sm�ckat upp ett j�ttestort milit�rt�lt (100 kvadratmeter) p� grusplanen ovanf�r huset, och d�r var det gott om plats f�r tio l�ngbord, bar, orkester, dansgolv och sis�d�r 80 glada g�ster. Vi proppade i oss massor av god mat, kaffe och t�rta, snacks och nattamat. Det ryktas att fru Rattl�s till middagen skalat 80 l�kar if�rd sonens nya high tech-skidglas�gon. Det skulle man haft p� bild. :-)

Jag jagade folk med kameran hela kv�llen och tjatade p� dem att skriva och rita n�t i kalasboken: en f�r kv�llen iordningst�lld p�rm med papper, kritor, bl�ck- och tuschpenna. Tanken var att det skulle bli ett roligt minne f�r jubilaren men det blev inte m�nga kr�kor, trots mitt tjat och trots att jag lade dit nya bl�ckpennor flera g�nger (vart tar de v�gen?!!). Raggare �r uppenbarligen inga partypoeter. F�rhoppningsvis kan jag senare komplettera med n�gra bra vimmelbilder fr�n de fyra rullar som jag skickat till framkallning i dag.

Annars har f�delsedagsbarnet annat att gl�djas �t. St�rsta och m�jligen �ven b�sta presenten var en lyftkran(!) fr�n B�rje Birgers. Leendet gick fr�n �ra till �ra n�r han gl�ntade p� masoniten och s�g vad som fanns i den tv� meter h�ga, ballongpyntade, inslagna l�dan som ett antal kamrater med stor m�da sl�pat ner till bryggan kv�llen innan.

P� presentbordet fanns dessutom en batteriladdare, en akutv�ska med �terst�llare och alvedon, kanelbullar med o�boy, en sjungande fisk, pengar, sprit, choklad och gratulationskort i drivor, och ute i tr�dg�rden stod en halvstor, rosettprydd r�nn i s�ck, v�ntande p� plantering.

Jag sm�g hem�t vid ett p� natten n�r det blivit n�ra nollgradigt ute, men B som tagit med vinterjackan blev kvar till l�ngt in p� morgonen och har inte klivit upp �n, halvtv� p� eftermiddagen... Se det var ett riktigt kalas. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck