kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-09-08 - Glaskonst(igheter)

Ni vet s�n d�r f�nsterf�rg som ungarna g�r sm� avtagbara tomtar, clowner och fj�rilar med? S�n f�rg anv�nder jag till ett *harkel* n�got mer omfattande projekt. Jag g�r en blyglasimitation till badrumsf�nstret. Eftersom vi har 2,80 i takh�jd �r �ven ett "litet" f�nster ganska stort, n�rmare best�mt 52 cm brett och 122 h�gt, s� det tar sin lilla tid.

Projektet b�rjade med skisser p� k�ksbordet klockan 22 i l�rdags kv�ll. Vid midnatt var jag n�stan klar med den svarta konturpastan. D� kom A in efter en l�ng kv�ll i TV-soffan och granskade f�rv�nat det storstilade projektet som upptog hela k�ksbordet: "Jaha, jovisst, men - varf�r just nu liksom?!"

... eh, tja, varf�r inte? Det var ju precis just d� jag fick lust?

I g�r kv�ll b�rjade jag fylla i f�rgf�lten och �ven A engagerades efter ett tag n�r jag ins�g att den bl� f�rgen var alldeles f�r bl� och fick br�tt att f�rs�ka blanda till en annan f�rg innan de m�lade f�lten hann torka. F�r tillf�llet har vi m�lat ungef�r en tredjedel och vi har l�rt oss en hel del om hur man inte b�r g�ra n�r man g�r blyglasimitationer med f�nsterf�rg.




� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck