kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-07-07 - Husr�jning och hustjuvar

Vi har startat "Projekt rensa i uthusen" p� landet. F�rsta dagen gick �t till att sl� upp ett t�lt att stoppa allt vi sorterat i. Andra dagen gick �t till att flytta t�ltet till ett b�ttre st�lle. Nej, jag skojar. Vi har n�stan t�mt ett av de mindre f�rr�den.

Tanken var att sortera allt i fyra olika h�gar: mammas spara och loppis samt pappas spara och loppis. Det blev fyra h�gar men inte som jag t�nkt utan ist�llet mammas spara och loppis, pappas osorterade samt sopberget.

Det �r bara att inse: Min pappa f�rst�r inte inneb�rden av ordet "sortera". Han tror att det inneb�r att man h�ller ihop tv� l�dors inneh�ll i en tredje och flyttar den till ett annat f�rr�d.

P� kv�llspromenaden med jycken gick jag f�rbi Linn�gatan f�r att titta till lilla huset. Och vad fick jag se d�r p� gatan, om inte ett ungt par som pekade och hummade och nickade. N�r jag kom n�rmare h�rde jag att de diskuterade "om inte den d�r pension�ren skulle trilla av pinn� snart". Fr�ckt! S�ga s� om min lilla tant, och dessutom verkade de vara ute efter mitt hus! De borde veta hut.

:-D



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck