kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-02-23 - Intuition eller vad�?

Okej v�nner, i dag beh�ver jag er hj�lp med ett test av ... sannolikhet, intuition, association - jag �r inte riktigt s�ker p� vad. Den h�r veckan har jag n�mligen utforskat det ok�nda, jojomensan. I onsdags var jag hos en djurpratare och i fredags hos ett medium. Jsg ska ber�tta mer om det senare men just nu har vi en diskussion i familjen som jag vill f� flera infallsvinklar p�.

Scenen �r mediets arbetsrum och f�ljande dialog utspinner sig (jag har den p� band s� den �r precis ordagrann, med undantag f�r att originalet �r p� engelska och jag �terger den �versatt till svenska):

Mediet: Innan vi slutar, finns det n�gon fr�ga du vill st�lla?

Jag: Min mormor, jag vill fr�ga henne om det gula sk�pet.

Mediet: Det gula sk�pet?

Jag: Ja.

Mediet: �r det h�r gula sk�pet d�r du bor?

Jag: Nej, d�r min mamma bor.

Mediet: Okej. Har din mormor n�nsin g�tt in i det huset?

Jag: Ja ... det �r hennes sk�p.

Mediet: Jaha, det �r s� det �r.

N�sta sak som mediet s�ger �r precis "huvudet p� spiken", svaret p� min outtalade fr�ga. Jag blev b�de fnissig och lite uppjagad av det. Min pappa som f�tt episoden �terber�ttad menar att det inte �r n�got m�rkv�rdigt med svaret, man h�r ju p� resonemanget precis vart det kommer att leda och vad det egentligen �r jag undrar. Han menar allts� att n�stan vem som helst skulle ha svarat "r�tt" i den situationen. Jag h�ller inte med.

S�, v�nner, g�r mig nu denna tj�nst: K�nn efter vad din associationsf�rm�ga, intuition eller sannolikhetsl�ra s�ger, och mejla mig svaret p� min outtalade fr�ga, vad det var jag ville veta, nu genast, till [email protected] (f�r min diaryland-mejl verkar vara ur funktion f�r tillf�llet). Jag �mnar redovisa resultatet h�r tillsammans med svaret som jag fick av mediet.

Jo, f�rresten, om jag varit otydlig p� den punkten, min mormor �r allts� d�d.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck